آبشار لاتون

طبق تعریف ویکی پدیا آبشار لاتون در استان گیلان و جنوب شهرستان آستارا شهر لوندویل روستای کوته کومه جای گرفته است. ارتفاع آن 105 متر است که به لحاظ بلندی، مرتفعترین آبشار ایران به حساب می آید.

سفر من و همسرم با باشگاه کوهنوردی اوج تبریز از شهر تبریز آغاز و بعد از ظهر بعد از اردبیل به دریاچه زیبای سوهان رسیدیم شب رو در کنار دریاچه خوابیدیم . هرچند کیسه خوابی که از دوستم  گرفته بودم به اندازه کافی نمی تونست گرم نگه داره واسه همین شب نتونستم خوب بخوابم .

صبح زود از خواب بیدار شدیم و پس از جمع کردن چادر ها راه افتادیم. ساعت حدود 11 بود که برای صبحانه توقف کردیم و دوباره در مسیر سراشیبی به حرکتمون ادامه دادیم. یک گروه از سنگنوردان زبده هم زودتر از بقیه حرکت کردند که به علت سر راست نبودن مسیر و هوای مه آلود و جنگلی بودن منطقه گم شدند و مجبورشدیم حدود یک ساعت پس از رسیدن کنار مینی بوس ها  با اضطراب منتظر آنها بمانیم. اون طوری که خودشون تعریف می کردند چندین دیواره رو مجبور به فرود شدند که ارتفاع یکی از دیواره ها به 50 متر هم می رسیده . خلاصه شب از آستارا به سمت تبریز حرکت کردیم و ساعت 6 خونه رسیدیم. فقط یک ساعت و نیم خوابیدم و باید صبح سر کار می رفتم.